Kära bullen...!

Den här natten har varit som en cirkus. Trots att Junie äter mer o mer och är mätt när hon lägger sig så sover hon som mest 4 h i sträck. Det är ju bra! Men inatt, körde hon varannan timme.....först kvart över elva, sen halv två...sen runt tre och sen tjugo över fem och sen gick vi upp runt sju.......skjut mig! Vid halv två tiden bajsade hon och då tänkte jag att jippi då kommer hon sova gott efter det...men nej, ungen ligger och snurrar i sin säng så man kan bli knäpp för mindre! Hon ligger omstoppad så det kan knappast vara att hon känner sig otrygg för hon lägger sig varje kväll istort sett med ett leende på läpparna. Tyvärr så är jag den mest lättväckta personen på planeten och det gör ju inte saken bättre. Så nu börjar jag känna att vi borde flytta så hon kan sova i ett eget rum för jag tror vi stör varandra. Och flytta det lär ju inte hända över en natt om vi säger så! Hur gör man egentligen? Idag känner jag mig mer vilse i pannkakan än nånsin. Det här snurrandet i sängen gör mig galen, för jag ligger på helspänn och tror att hon ska gnälla till närsomhelst och vilja "gå upp", tillslut går jag upp o kikar på henne och då sover hon! Jäkligt oroligt dock. Det här har gjort så att min kropp vägrar somna när jag bara vill och väl får chansen att sova, då ska jag ligga vaken ändå! Emelie och jag upplever ungefär samma "åkomma" och det är sjukt störande. När man vet att man inte får sova hela nätter i sträck då vill man ju åtminstone däcka de stunder man får chansen!




Idag ska jag umgås med min mami, det ska bli väldigt skönt. Imorgon ska jag åka till Madde och det ser jag fram emot! Onsdag kommer Anna hit på lite "inte födelsedagsfika" :) och torsdag, fredag får vi se vad som händer!
Nu ska jag läsa allt jag kommer över om 3 månaders bebisar och deras sovrutiner och förmodligen bli än mer förvirrad! :D

Kommentarer
Postat av: Mia L

Oj, det var som om jag själv hade skrivit det inlägget för ett år sen! Vi hade som tur var rum att stoppa in Stina i och sen sov jag bättre! Hon käka fortfarande på nätterna och somnade aldrig om efter maten utan var vaken typ 2 timmar varje natt fram till vi sluta med nattmaten. Men vi sov bättre av att sova skilda åt. Efter ett tag fick hon sova med stängd dörr också. Nu ett år senare sovs det gott 99 nätter av 100 och ibland får vi sovmorgon till efter 8. Så det finns ett ljus i slutet av tunneln! Sova magen gjorde också susen när hon började med. Men känner igen den där knäckta känslan alla gånger!

2012-02-06 @ 15:18:07
Postat av: Emma

Tänk va skönt det är att höra att man inte är ensam! =)

2012-02-09 @ 14:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback