Lite för mycket av det goda.

Vi gjorde vår premiär på Öppna förskolan idag, Junie var nog rätt fascinerad av barn, bebisar, ljud och saker...så hon somnade i samma sekund som jag stoppade ner henne i vagnen och skulle gå hem...sen sov hon i drygt tre timmar. Passade jag på att sova då'ra? Nä. Jag kan fortfarande inte riktigt slappna av när hon sover på dagarna för jag liksom räknar med att hon ska vakna efter tjugo minuter och då anser jag och min arma kropp att det är mer tortyr att bara få sova en pyttestund. I natt efter hon fått mat runt tre-tiden blev hon ledsen och arg när jag la henne i sängen igen och det har inte hänt förut. Men jag insåg ganska snabbt att det var nummer två på gång då hon inte "presterat" i den kategorin på nästan två dagar och för oss i den här familjen är det lååång tid ;) Så det slutade med att vi satt och stirrade på sex and the city på trean mellan tre och fyra och lagom till slutet av det kom resultatet så att säga! Nu ikväll tror jag att lilla frökenfräken hade fått lite för mycket intryck under dagen då hon o jag lekte en lång stund när hon vaknade på eftermiddagen, det var mjukdjur, skallror, sång och babygym...och så öppna förskolan på det så hon var helt förtvivlad när hon skulle sova nu. Det har heller aldrig hänt förut så jag hoppas inte det ska komma en kul period med dålig sömn för henne. Däremot har hon hållt på ett tag nu att bli skogstokig när hon ska sova på dagtid, ingenting är bra och ögonen står i kors på henne men sova det ska hon minsann inte! Nån som känner igen sig?


Man undrar ibland vad som försiggår därinne....

Efter att ha läst Laila Bagges blogg för längesen där hon tipsade om nåt som heter "Baby Einstein", så testade jag och visa det för Junie (finns på youtube) och hon blir helt paralyserad när vi kollar. Ljud, färger, former, siffror, klassisk musik....en enda sörja för en vuxen men för de små är det tydligen helt magiskt. Testa får ni se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback