So the morning came and swept the night away...

Jag har aldrig varit med om maken om en segare vecka..........! Dagen blir lång trots att Wille är hemma till kl.13.....det blir så segt på eftermiddagen när ingen kommer hem runt fem, och som jag kanske nämnt tidigare så är inte Junie någon eftermiddagsperson....hon strålar som bäst på morgonen/förmiddagen just like her mother! :D
Ett riktigt skitväder är det ute också, så dagens andra promenad blir det inget med. Vi har haft en bra eftermiddag ändå jag och min lilla skatt. Det är som om hon känner på sig ibland att mamma helst av allt skulle vilja ligga under täcket hela dagen så vi har mest myst runt. Och apropå runt så har Junie idag rullat från mage till rygg för första gången! Hon såg riktigt stolt ut ;)
Vi låg en lång stund på köksgolvet medan jag stekte bananpannkakor i brist på annat, och sjöng och busade lite. Kvalitetstid när den är som bäst! Tyvärr är jag så sjukt trött nuförtiden så inget känns upplyftande utan det mesta känns bara tungt och jobbigt. Jag vet inte varför jag är så trött, det kan ju bero på att jag har svårt att sova när jag får chansen och vaknar jag så har jag svårt att somna om........har ni hört det förut? Det är typ det mitt liv kretsar runt just nu känns det som. Sen drömmer jag om den dag (natt!) då Junie bestämmer sig för att åtminstone ett nattmål är nog, inte två!
Ni som har små, när började ni med smakisar/gröt? Det står ju att det är okej från 4 mån (och då ska dom ju helst vara "snart 5 mån") men att det rekommenderas från 6 mån pga diverse skydd från maginfluenser osv (ni förstår ju att just den punkten är den som har fastnat i mitt huvud) Hur gjorde ni och hur resonerade ni? Hit me!












Efter rullningen var hon så trött så hon somnade rakt upp o ner i soffan...något som aldrig händer annars!

Nu är det baddags!

Kommentarer
Postat av: Linda Jansson

Ni är väl bra söta ni två :)

Postat av: Anna T

Duktiga ni är tjejer :) Kram på er

2012-02-22 @ 19:35:41
Postat av: Madde

Gud så söt hon är! Vilken pussmun:)

Vi började provsmaka när alfons var fyra. Ammade som vanligt men han fick testa å smaka på de. Sen var han nog fem månader när vi började med gröt på morgonen. :)

2012-02-22 @ 20:49:33
Postat av: Sara

Körde på med smakportion gröt från 4 mån och det trappades snart upp till en hel portion. Båda mina tjejer har älskat banangröten! Så söt hon är!! (o du mä förstås!)



2012-02-22 @ 22:15:02
Postat av: Emma

Linda, du är söt! =D



Anna, visst är vi?! ;)



Madde, ja tänk sen när hon ska jaga Alfons med den pussmunnen :D



Sara, banangröt ääälskade jag upp i nästan vuxen ålder....vi får hoppas Junie gör det med!



Kram på er.

2012-02-23 @ 13:37:13
URL: http://efager.blogg.se/
Postat av: Jessica

Joanna började provsmaka nåt smått precis innan fyra månader då hon var så nyfiken och blev förbannad annars. Sen började vi seriöst testa mat/smakportioner när hon var ca 4mån o 1 vecka. Man ska ju börja med så lite i början så tar ju ett tag innan det blir tal om nån mängd. Efter nån månad (vid ca 5mån) börja hon äta en halv till en dl till lunch o middag. I övrigt Joanna till största del blivit ammad och blir det fortfarande. Vi har inte än börjat med gröt, förutom hemmagjord risgrynsgröt som er populärt både kall o varm men vet flera som gett sina vid 5 månader gröt på kvällen för att mätta mer inför natten.

Joanna har klarat sig från sjukdomar bra men igår när vi träffa läkaren sa han att mammans skydd av antikroppar försvinner vi 6 månader så enligt honom hade det inte med mat att göra. Bvc-sköterskan sa däremot att om nån ammade så skyddade det bättre även efter mot magsjuka.



Långt detta blev men hoppas det gav dig något :)

Kramar

2012-02-24 @ 11:59:39
URL: http://joannas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback