When I grow up

Lördag kväll, med ett litet glas vin bredvid mig sitter jag o väntar på att maten ska bli klar. Kvällens meny består av oxfilé och nån form av potatisbakelse som jag hittade recept på inne hos bloggfamiljen/matplatsen! Junie körde slut på sig själv i badet så hon orkade knappt äta nån kvällsmat vilket kommer resultera i att hon kommer vakna (för) tidigt...helst isåfall innan vi har gått o lagt oss...Jag ser fram emot när hon kan skippa nattamålen! Fast inatt var hon väldigt snäll mot oss iochförsig. Hon vaknade tolv, åt och somnade om direkt och då var det Wille som tog henne, sen tog jag henne vid 5 när hon vaknade andra gången, sen somnade hon om till halv åtta. Jag fick ligga kvar till strax före nio!

Idag var det svinkallt ute, -20 visade termometern i morse. Vi fick en snabbvisit av Madde, Pär och Alfons, och självklart tvillingarna i magen! :D Det är så spännande tycker jag! Alfons blir snart två år och man ser verkligen hur tiden flyger förbi för han var ju nyss en minibebis..Tvillingarna tittar ut i början av maj. Madde och jag bokade in en date på tisdag. Alltid kul att ha nåt att se fram emot på veckorna! Junie fick ett par supersöta små tofflor som vi testade.





Häromdagen var jag o Junie uppe hos Emelie & Stina på förmiddagen och det är kul o se hur dom små liven tittar storögt på varandra. Stina ville väldigt gärna känna lite på Junie.



Känns kul att dom faktiskt är "lika gamla" om man ser till födelseåret, och man får hoppas att dom kan hänga med varandra genom åren!




Junie älskar verkligen sin hand nuförtiden, den smakar mycket godare än nappen...




Vi försökte hålla henne vaken lite längre men tillslut orkade inte lillstrumpa inte mer och gav upp!

Imorrn är det söndag än en gång. Mamma och pappa har varit i göteborg hela helgen och jag har abstinens efter dom (jag kommer förmodligen aldrig bli "vuxen" gällande navelsträngen som uppenbarligen inte har blivit klippt!) och dom har säkert Junieabstinens...Mamma och jag ska ses på måndag iaf när hon är ledig!
Nu är det väl ändå mat får jag hoppas...
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback