Pessimistens motto

Jag är en sann pessimist. Det kan ju tyckas tråkigt och negativt i mångas ögon, bland annat min sambos, då han ibland tycker att jag har en tendens till att reagera eller tänka negativt gällande diverse saker. Men till saken hör den att man blir ju så jäkla nöjd när det faktiskt blir tvärsom än vad man förutspått! Ni vet, t.ex när man ska kolla sitt konto och tänker: "neej men jag har nog fasen inte mer än en hundring på kontot" och så visar det sig att man har kanske trehundra! Hur glad blir man inte då liksom? ;)

Igår gnällde jag lite till min mamma om att Junie i sin tur varit lite gnällig och svårroad. Och jag var så trött igår eftermiddag så jag somnade på soffan platt som en pannkaka och när Wille kom hem frågade han mig varför jag låg så konstigt....för att jag var tröööööööött och somnade liksom på plats så att säga. Jag sov även i sängen från klockan 21.30, fram till fyra när det var dags att mata barn och sen fick jag sovmorgon av min sambo som i sin tur också hade sovmorgon från jobbet men var snäll och gick upp med Junie när klockan var sex. Jag sov till åtta. Om jag är utvilad? Nej det blir man ju inte över en natt direkt. Men jag bävade lite för den här dagen då Wille är borta till sent ikväll, meeen sörrni! Det lönar sig i bland att vara en negativ skit för att jag tänkte nog inte en positiv tanke om denna onsdag när jag vaknade imorse, men tänk så bra det blev! Junie sov hela förmiddagen, jag hann städa, laga mat och äta mat i lugn och ro. Sen fick jag väcka henne när vi skulle möta mamma och gå upp till min mormor och morfar som bor uppe på djurgårn = bara uppförsbackar = bra för kondisen, spenderade några timmar där och sen långpromenad hem igen, väl hemma bakade vi muffins, badade Junie, matade henne och nu sover hon gott i sängen! Jag sitter här också redo för sängen egentligen, men ska se klart mästerkockarna först.

Och självklart kommer jag tänka som så, att imorrn blir nog en skitkass dag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback