Beautiful life

I onsdags var Hanna & Tove här på middag. Det var en mycket trevlig kväll och Junie fick en väldans bra present av Hanna!


Pippi på engelska! :D
Jag har alltid pratat om att jag skulle vilja ha tvåspråkiga barn och skämtat om att jag nog ska prata engelska hemma med barnen "bara för att" vilket jag inte gör med Junie, men skulle kunna göra om det inte kändes så jäkla fånigt ;)
Men boken, den ska läsas!



Nu är helgen slut och även om vi har haft både fredag lördag och söndag lediga tillsammans känns det som man som vanligt inte hinner njuta riktigt. Vi har mestadels tagit det lugnt, kollat på film, lagat mat och tagit promenader osv. Igår var vi i kga och firade Willes systerson som fyllt 9.
Junie sov sig genom hela kalaset, hon kom aldrig ur bilstolen ens. Stackars hennes farmor som åkt från Hallsberg får sällan se damen i fråga vaken!
Junie har varit så nöjd och glad liten tjej en längre period, men nu börjar det bli andra bullar. Hon har svårt att sova några längre stunder på dagen och det behöver hon verkligen, man ser hur trött hon är men samtidigt hur hon kämpar för att INTE sova. Det är svårt att underhålla en tre månaders bebbe tycker jag! Får aldrig i henne så mycket som 200 ml ersättning som många gett tips om för att hon ska sova längre på nätterna, som max får vi i henne 160 ml, och hon sover oftast fyra timmar åt gången, och vaknar "för dagen" runt sex, halv sju.
Wille har varit "förste matare" under helgen, han har tagit nattpassen och jag har gått upp med henne vid 6. Rätt skön fördelning tycker jag! Men nu är det vardag igen och då blir alla pass mina och jag känner redan nu hur galet trött jag är. Ikväll ska jag lägga mig nio. Trist men behövligt.

Veckan som kommer är blank just nu.
Jag hoppas på härligt väder så man kan njuta av lite långpromenader.




Kommentarer
Postat av: fia farkas

Det kan vara nån fas de går igenom, jag har en bok där det står om olika faser vid 8 och 12 veckor bland annat. De får svårt att sova, vill bara vara nära osv. Malte hade så några dagar sen blev det bättre igen!

2012-01-23 @ 13:03:45
Postat av: Emma

Det är en fasbok man ska skaffa sig alltså! :) det händer mycket med dom små liven.

Postat av: fia farkas

haha japp! Min heter "växa och upptäcka världen", en pocket :)

2012-01-24 @ 19:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback