En dag i sänder

Hola amigos!
Missed me? ;)

Jag är fortfarande i valet o kvalet om jag ska fortsätta det här med bloggandet men låt gå för stunden iaf!

Vi har flyttat, trivs som fisken i vattnet även om allt inte är på plats ännu. Nu fattas bara sommaren! För den verkar ha tagit en egen semester?

Dagarna går i ett fast jag endast har ett barn och undrar många gånger i veckan hur jag skulle hinna med att ha en till?! Junie lär få vänta på syskon om vi säger så. Lilla damen i fråga är nu 7 ½ månad och är en jäkligt kul tjej helt enkelt. Humor och kärlek till sina nära och kära har hon på lager och det är en väldigt mysig tid. Just nu försöker vi få igång lite krypande men än sålänge är rumpan i vädret och hon missar liksom att båda benen ska röra sig för att hon ska komma framåt så det blir mest i cirklar och frustration som uppstår ;)
Vem vet, hon kanske skippar krypandet....det kan ju vara överskattat!

Annars rullar det på, Wille har börjat på sitt nya jobb i Karlstad och trivs, vi ser honom ytterligare lite mindre än vanligt och surar lite över det men att jobba heltid och pendla tar sin lilla tid och att även vara fotbollstränare....ja jag låter det vara osagt vad jag anser om detta! :D

Lyckligtvis har jag de finaste föräldrarna som finns så nära till hands jämt (bokstavligt talat ca 30 meter snett över gräsmattan) och det känns tryggt!

Midsommar stundar härnäst och i år kommer Tobbe & Mickan hit och ska fira med oss, äntligen har vi ett gästrum! (Men i skrivande stund är det en krigszon) Det ska bli jättemysigt att grilla, spela kubb och dricka veein som vi säger i Höla. Synd bara att barnet fortfarande vaknar en gång per natt, gärna kl 3 o ska ha mat och sen ALDRIG sova längre än 6, hur man än gör...Däremot ska hon bli trött max två timmar senare och sova i ca 1½ h, nåt som jag tycker hon skulle kunna göra direkt istället! Så det blir väl inte att jag stannar uppe hela natten som man gjorde när man var "ung" ;)

Imorrn är det fredag, Junie och jag får besök av Anna på förmiddagen! På lördag är det lite som ska fixas i gamla lägenheten innan städfirman kan städa till veckan, och sen behöver vi få ordning på lite grejer här hemma. Söndag har vi bjudit hit Willes familj på lite sent 30-årsfirande av mig, samt att de nog är nyfikna på vårt nya boende! Jag tror farmorn längtar lite att få krama på Junie med!

Ja håll till godo, vi får se hur flitig jag blir med detta.
Nighty night night!


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är verkligen saknad här:) det är kul att läsa om era bravader. Så nu kan jag spatsera förbi på återvägen och smygkika in då;) Får bli stora lekparken med Emelie nån dag!

2012-06-14 @ 22:37:53
Postat av: Emma

Jag tycker du kan hojta högt om du går förbi!!:)

2012-06-15 @ 17:02:20
Postat av: Anonym

Du får inte sluta blogga!!! Order!!!

2012-06-15 @ 21:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback