Tår & Sömn

Jag känner att livet inte riktigt vill sig den här veckan, trots solsken!
Dåligt med sömn (självklart körde ju Junie INTE favorit i repris efter den där "braiga" natten, utan har istället gjort tvärsom. Inatt/imorse kl.04.15 tyckte hon att det var dags att gå upp! Jag förskte få henne att förstå att i den här familjen sover man vid den tiden men det tyckte inte hon) och jag är förkyld och har nån hosta som ligger latent känns det som, den kommer då och då och det kliar låångt ner i bröstkorgen, jag har haft ont i min högra stortå som jag har nageltrång i sen hundra år tillbaks men inatt gjorde det ont bara jag kom emot med täcket så imorse ringde jag vårdcentralen. Min vänstra tå är opererad två ggr för samma trevliga åkomma och den är numera helt bra och jag är sjukt osugen på att göra samma ingrepp på högertån för det var inge kul alls. Min snälla snälla mamma kom och såg till Junie medan jag åkte i väg och tur var väl det för det tog en stund och farbror doktorn körde en nål genom huden och tömde tån på en massa blod (AJ) och dom kunde inte riktigt avgöra om det verkligen är nageltrång eller nåt annat som stör så jag fick en tid för operation 20 mars, om det inte har blivit bättre tills dess. Vilket det troligtvis inte har eftersom jag har haft det såhär till o från ett par år. Härligt med ett inlägg om mina tår!

Junie har även börjat med ett nytt ljud som påminner mer om en plågad gris och det låter verkligen som hon sitter och ropar typ på hjälp.....kvart över fyra imorse var det mindre kul att lyssna på det. Hon flinar till emellan "skriken" som att hon testar sin röst och det låter jättekul men ibland ser hon även lite besvärad ut ungefär som om hon faktiskt behöver hjälp på riktigt...klurigt! Jag fick smygfilma henne lite häromdagen för hon tystnar ju så fort hon ser telefonen.....






Sov unge!
Jag lyckades få henne att somna om mellan 6-7 imorse....skitunge!♥




pigg som en lärka
!


meeen tröttheten tar ut sin rätt så småningom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback