Flyttfåglar & vårjackor

Det händer inte mycket i den här bloggen inte....
Wille och jag har haft välbehövd "partid" idag. Det var längesen vi bara strosade runt på stan och kikade lite i affärer som vi gjorde ofta förr. Junie fick leka med mormor och morfar hela förmiddagen! Vi tog en sväng in till karlstad och jag var lite på jakt efter en vårjacka, vilket jag även hittade en på Carlings. Wille köpte också en skitsnygg jacka (ni kan ju gissa vem som upptäckte den *host host*) så med en fika i magen och lite shopping återvände vi hem till Khamn och bebis, som hade haft det så bra så. Tyvärr jobbar Wille kväll i helgen så han åkte i stort sett direkt till jobbet, vilket känns sådär supertråkigt att jag nästan vill gråta. Men det ska jag inte göra för det kan ju kännas lite överdrivet ;) Men jag var bara inte sugen på att sitta här själv och stirra hela kvällen. Nu lär jag väl inte vara ensam för jag har ju två understimulerade katter och en bebis att krama på, men ett vuxet sällskap hade också varit fint :D

För övrigt i tillvaron så börjar det bli lite trångt på våra 67 kvm......Och som jag skrivit förut så stör vi varandra när vi sover, ja..alltså Junie och vi, inte så att Wille och jag behöver varsitt sovrum...än iaf ;)
Och hus känns lite dyrt just nu och lite som ett för stort projekt...om det inte trillar ner nåt perfekt från himlen skapat just för oss då såklart. Hursomhelst, det är nu två stycken treor till salu i vår förening, en med mäklare och en som inte är ute på annons ännu. Den ena ligger längst ut av längorna, närmast vägen och är enligt Wille som har varit där inne, rätt skabbig invändigt, den andra är ju också i behov av rejäl uppfräschning...Men vi är så sugna på att få ett rum till så vi överväger att se till att "få" nån av dessa. Den som ligger ute på hemnet hade det redan haglat in intressenter på så risken är väl att det skjuter i höjden prismässigt. Sen måste man ju få vår tvåa såld.....vilket inte borde vara så svårt. Det är en perfekt tvåa om man inte har behov av större! En stor altan med morgonsol, uteplats på framsidan med kvällssol (tack vare nerklippta träd på andra sidan forsen mitt framför oss tror jag vi är dom enda som har morgonsol såpass tidigt) och det mesta är nygjort och fräscht. Sen är det ju alltid så att man vill göra om det till sitt men lite färg och tapeter är ju inte det mest krävande i livet.
Nu låter detta helt plötsligt som en annons.....det är det nog inte. Men det kanske blir. Vem vet.

Ivrig som jag är så har jag ju redan börjat kolla på tapeter till Junies rum...som inte ens existerar än, så himla typiskt mig!

Ja vi får väl se hur det går. Ska prata med grannen som inte lagt ut sin lägenhet än, och se vad hon säger.
Jag är väl inte jättesugen på att bo såpass nära vägen egentligen men den ligger ju å andra sidan inte vägg i vägg...Flytta är för övrigt det värsta jag vet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback