End of week

Jag önskar mig ett pengaträd, bara så ni vet. Vill ha en massa ny inredning, åka på semester, en ny vårgarderob och en hudvårdsuppdatering, jag behöver klippa mig och jag skulle även vilja ha en ny dator då min börjar ge upp sakta men säkert känns det som. MEN, så kul ska vi inte ha det - något pengaträd till Emma blir det minsann inte!

Söndagen är snart slut och kommande vecka känns sissodär skoj. Imorrn måste jag infinna mig på nån obligatorisk träff för nyanställda inom kommunen mellan 9-13! Tur att Sanna också ska dit så jag har nån att prata med. På tisdag har jag tid för min nageltrångs"operation", det känns som ett nödvändigt ont. Det är lika bra att få det överstökat så jag slipper det här nu. Så kommande veckor kommer jag vara på kasst humör för det ska vara sol och 10-15 plusgrader och jag kommer inte kunna gå ut och gå för jag kommer inte kunna få på mig skor ordentligt. Nej som sagt det ser jag inte fram emot men det blir ju förhoppningsvis bra snabbt.

I fredags hade vi ledig dag tillsammans och det var så himla skönt. På kvällen bjöd vi hit Emelie & Ulf + barn på lite "after work", lite plock såsom oliver, ost och korv samt club sandwich stod på "pubmenyn". Även några glas vin och öl slank ner! Till efterrätt gjorde jag (och hjälpredan Olle!) Gino, med andra ord frukt i ugnsform med riven vit choklad över, in i ugnen= klart! Gott men mäktigt och jag var spyfärdig innan kvällen var till ända :)

Igår gjorde vi inget speciellt under dagen men på eftermiddagen åkte vi hem till mamma och pappa där storebror och Elin anlänt på en spontanvisit. Det går ju alltid ett par månader emellan gångerna vi ses så det är alltid kul när dom kommer hem. Dom gjorde supergoda våfflor till fikat med egengjord hallonsås/sylt och grädde. Våfflorna blev verkligen frasiga istället för att bli disktrasor efter ett tag som det brukar bli. Hemligheten var tydligen att ha jäst i smeten istället för bakpulver! Senare på kvällen åt vi det godaste jag ätit nånsin i stort sett, det var så sjukt gott att det är svårt att förklara....det var ett recept taget ur senaste Gourmettidningen tror jag,
"Långkokt högrev med rostade rödbetor, variation på persiljerot, brynt smör och friterad kapris".....alltså jag dör lite när jag tänker på det...Bilden gör det absolut inte till rättvisa.



Till efterrätt hade mamma gjort vaniljpannacotta med smak av lakrits som smakade exakt som lakritspuck, svingott!




Junie mannekängade lite häromdagen i söta blusar/klänningar som hon fått av mammas arbetskompis som hon i sin tur hittat på loppis!


Jättekul!

Såhär såg vi ut fem minuter innan vi somnade bredvid varandra i soffan igår morse



och de goda våfflorna!



Junie passade på att ha lite morfarmys igår







Junie somnade i resesängen och lilla Lina låg och vaktade snällt bredvid



Och slutligen en bild på lillfisen så som hon allra helst sitter just nu, och drar sig i tårna....



Nu ska jag fortsätta se The Walking Dead, säsong 1 för andra gången...har äntligen fått Wille att titta! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback