nej men hej.

Den här flytten kommer bli min död. Så lite tid. Så lite ork. Så mycket kaos.
Vår soffa blev såld på fläcken idag, och här sitter jag nu i ett vardagsrum utan. Istället för soffa ställde vi (läs: mamma pappa och jag, Willy workar!) dit våra snygga nya badenbadenstolar....men va fan, vem vill sitta i en badenbadenstol om kvällarna o kolla på tv, egentligen? Sen kom min kära mamma på den briljanta idén att lyfta ur madrassen ur sängen och ställa i vardagsrummet. Så ja, numera har vi inget vardagsrum för här är vårt sovrum nu och Junie fick helt plötsligt ett eget rum. Kvar i sovrummet står dock vår sängram, tom och gapandes. I vardagsrummet har vi inga persienner, vi har bara en i stort sett genomskinlig hissgardin. Jag hatar att sova när det är ljust. Så för altandörren har jag nu SPIKAT upp ett lakan (tummen mitt i handen och knappt gröna tår, det är jag det!) och rullat ner den genomskinliga hissgardinen, som självklart inte når ända ner. Jag kommer med andra ord bli knäpp. Min tjocka katt som alltid ligger i sovrummet PÅ sängen om dagarna, är nu en vandrande pinne som inte vet vart hon ska lägga sig så jag fick tvångslägga henne på en flyttkartong med en filt på. Ligg! Stanna....!

Vi vet nu vilken soffa vi ska ha, men den finns bara att få tag på i sthlm eller via nätet verkar det som så vi får se hur smidigt det blir. Den är väldans fin iaf tycker jag. Ni som har mig på facebook såg säkert att vi bad om hjälp att bestämma vilken av två stycken vi skulle välja, en som Wille ville ha o en som jag ville ha. Jag vann. Jag vinner alltid! Men inte fullt ut dock för då bestämde vi att jag bestämde formatet på soffan och Wille får bestämma färg och tyg.....ni förstår ju redan att kontrollbehover i min kropp skriker efter att få vara med och bestämma...Men icke, han är benhård min karl. Ljusgrå ska han ha. Attans tänker jag!

Igår kom Anna Pepparkakan Turenkvist hit efter en vecka i Turkiet. En riktig myskväll blev det och både Junie och jag blev väldigt bortskämda med presenter, som vanligt!! Idag blev jag ännu mer bortskämd men allt detta får jag visa imorrn, då allt ligger inne hos Junie som sover. Tack söta rara du. Min egen sugarmama! ;)

Veckan som kommer känns som den borde bestå av väldigt mycket packande och organiserande men jag tycker det är svårt att komma nån vart med lillfia runt benen så vi får väl se hur mycket som blir gjort. Tisdag kanske det blir en emeliedejt, och jag hoppas även få leka lite med madde and the twins nån dag?

Peace out.


Förstår ni min ångest?


Cat in a box


Jumpan och hennes nya bästis, aktivitetstavlan från 1800-talet..


Jätteskoj tycker Junie!


Formatet Wille ville ha...


The winner!


Idag när vi sålde soffan hittade jag inte mindre än TRE nästan fulla lypsyl, mitt beroende i livet. Lycka!


The love of my life!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår din ångest men det kommer bli sååå fint sen:)Liknar en soffa jag vill ha på MIO, för den är inte därifrån va? Jättefin och mysigt med divan:)

Supergulligt kort på er:)

2012-05-13 @ 20:49:14
Postat av: Anna T

Det kommer bli såååå fint i ert nya hem :) Tack rara ni för igår. Pusskram

2012-05-13 @ 20:58:02
Postat av: Jessica

Inte det lättaste att flytta och allt med en liten bebis. Hoppa flytten går bra och att ni kommer trivas toppenbra i er nya bostad :) spännande!

Precis en sån aktiveringstavla som Junie har har Joanna med och den här varit stor glädje för henne :) hon älskar den trots åldern (från när jag var liten).

Kul att du följer oss på bloggen :) är så kul att följa er med och se hur ni har det!

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback