Onsdag

Lilla fröken fräken Fagerman, hon är envis hon. Natten var bra fram till ca 04, då hon vaknade och var ledsen. Vilket jag kan förstå för hon var väldigt täppt i näsan. Hon fick lite vatten, lite kramar och sen gick jag in till vårt sovrum igen och bad en tyst bön om att ungen skulle tvärdäcka. Bönen blev inte hörd. Hon kändes oroväckande "vaken", tillslut vid femsnåret lyfte jag in henne till vår säng (Wille han har tydligen sovit på soffan inatt, han hade väldigt sen fotbollsträning och ja däckade på soffan helt enkelt, inte första gången!) Hur som helst, efter många om och men somnade hon väl om typ på mig, och en tjock katt som vägrade flytta sig från mina fötter trots en helt tom högersida av sängen! Så jag sov kanske en kvart efter klockan fyra. Så ni kan ju föreställa er MITT behov av förmiddagsvila. Junie som inte sov så mycket hon heller, plus jättesnorig och trött så det riktigt syns - hon skulle inte sova förmiddag. Så nu har vi gått från vagnen, till sängen, till mammas knä till vagnen igen! Mamma vs Junie: 1-0, men det tog alldeles för lång tid. Jag avundas er som bara kan lägga ner era barn när det är vilodags! Mitt barn behöver vaggas i vagn allt som oftast och det ska vi bearbeta från o med 1 dec har jag bestämt så inte dagispersonalen får krupp på barnet som inte vet hur man sover på en madrass. Det goda i allt detta är att hon har inte fått välling på tre nätter och verkar inte så brydd över det men hon vaknar ju likförbannat!! Idag ska jag på medarbetarsamtal hos min chef, det blir ju intressant eftersom jag inte jobbat på över ett år! Ska bli kul dock att höra lite om hur det ser ut "nuförtiden"! Junie får leka med mormor o morfar under tiden. Imorrn händer det äntligen lite grejer, rytmik och sen kanske vi hakar på ut till ölme och leker en stund, och sen mina damer och herrar är det äntligen dags för Breaking Dawn del två, med andra ord THE END av det bästa vi gammeltanter har att dregla över! Jag förväntar mig en exalterad och förväntansfull Emma när vi går in i biosalongen, och en tom och sorgsen Emma när vi går ut! Och med det avslutar jag dagens "status" med en fruktansvärt dålig bild på mig själv och den lilla envisa fisen!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad fina ni är'

2012-11-14 @ 11:49:24
Postat av: Emma

Tack!:) ingen bebis än förstår jag!

2012-11-14 @ 19:21:11
Postat av: Sara

Så fin bild:)
Exakt hur euforiska var ni när ni kom ut ur biosalongen på skala 1-10?;)

2012-11-15 @ 21:05:14
Postat av: Emma

Jag önskar att jag kunde säga att jag var euforisk, men tyvärr kände både Emelie o jag ett uns av besvikelse! Eller hjälp jag vet inte vad jag kände men för det första var filmen alldeles för kort! Handlingen försvann på nåt vis. Svårt att förklara när man är så känslomässigt involverad i en påhittad kärlekshistoria!;)

2012-11-15 @ 21:54:29
Postat av: Sara

Jag tyckte att den var jättebra:) lite kort kan jag nog också känna fast eftersom jag såg två filmer i rad så kändes det nog inte lika kort som för er som såg en.
Nu får vi snöa in på nytt!:)

2012-11-16 @ 02:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback