Tant Britta & farbror Bertil!

Skrev ett inlägg igår kväll men det gick upp i rök innan jag ens hann klart?! Aja. Måndag igen. Jag är inget fan av måndagar om vi inte har nåt planerat vilket vi inte har idag. Vädret är ruttet och med en 1-åring som egentligen inte behöver sova på förmiddagen, men som är trött, men inte tillräckligt trött (eller övertrött) för att sova/vila, och mest hänger mig i brallan med mycket: "eeh eeh eeh" och armarna rakt upp i luften, ja då blir man lätt knäpp. Nu somnade hon en stund iaf men då får jag ju väcka henne efter typ 20 min. Hade tänkt att gå till kyrkans öppna förskola men fick inte med mig nån och mesig som man är kändes det inget kul att gå "själv". Helgen som var, kommer inte att läggas på "min bästa helglista", allmänt seg och tråkig. Vår granne har tonårsbarn, i den här härliga målbrottsåldern med moppemusche...Dom hade "LAN" kväll/natt i lördags för då var mamman inte hemma. Hur mycket väsen kan man göra när man "LAN:ar" undrar ni? (alltså sitter framför datorn) EN JÄVLA MASSA ska jag berätta för er. Såpass mycket att BitterBertil Eriksson (Wille) gick in strax före midnatt och bad dom dämpa sig. Det gjorde dom. Däremot satt dom igång igen vid 04...! Bitterbritta Fagerman var inte så glad. Så mamman plingade på vår dörr igår kväll för att be om ursäkt. Det uppskattas ju såklart. Jag hade dock lust att fylla på med att deras hund aldrig är tyst om dagarna, vi här alltid när dottern får tonårsutbrott osv. Men jag besparade henne det. Wille o jag konstaterade att vi är gamla och bittra. Dagens ungdom helt enkelt! ;)
För att smörja på med mer bitterhet så känns kommande helg grymt olockande. Wille har julfest med jobbet på fredag kväll vilket innebär att han är borta hela dagen. Lör & sön har han fotbollscup mellan 07-18! Hu-fucking-rray! Vet inte hur jag och Junie ska roa oss faktiskt. Igår fick jag iaf några timmar för mig själv, och jag gjorde snabbt en ny låtlista på Spotify och drog volymen i bott och bakade. Det var behövligt. Dom som säger att man inte behöver lite tid för sig själv ibland vet inte vad dom pratar om.
Igår beställde vi även ÄNTLIGEN ICAs matkasse. Dock kommer det inte igång förrän om två veckor. så det blir väl falukorv i två veckor till då!;)


Kommentarer
Postat av: sara

Jag är också en ung kärring!;) känner igen mig! Önskar utlåtande på matkasse sen!!!!

2012-11-26 @ 23:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback