Äntligen

Äntligen är det torsdag kväll. Imorrn är det dags för att hoppa på tåget med mamsen mot Göteborg och lite egentid! Min dotter är det bästa som finns, och varje dag gläds jag över att få vara med henne, det där är ju saker man inte ens behöver säga egentligen för alla mammor (och pappor med såklart) känner säkerligen likadant. Men oj va skönt det ska bli att få göra nåt annat i tjugofyra timmar. Mamma o jag skojar om att vi förmodligen kommer fastna på hotellrummet, beställa roomservice, käka godis o se på film och SOVA. jag är aningen sliten av att ha en snart 11 månaders bebis som fortfarande vaknar em gång per natt och ska ha käk. Vi höll ju på med utspädning av vällingen och var nästintill på vattenstadiet när hon blev sjuk och då ville jag inte krångla med henne. Nu har jag börjat igen men jag tror fasen inte den här "grejen" biter på vår dotter, hon är för envis. Så hon lär väl vakna en gång per natt tills hon blir tonåring...Jag har inga höga förhoppningar om att jag ska sova ovaggat som en prinsessa när vi är i götet, men bara vetskapen om att jag inte behöver gå upp mitt i natten eller gå upp kl sex, är guld värt. Sen får jag ju såklart liiite dåligt samvete för pappan som är hemma med barnet för han behöver också vila ut men han har faktiskt vart iväg ett par ggr innan mig, sådäså!:) Nu tittar jag på kockarnas kamp på fyran och blir så jäkla hungrig - fast jag just har ätit. Hoppas på att käka nån riktigt god köttbit i helgen....nån vegetarian lär det aldrig bli av den här tjejen tyvärr. Snart läggdags för imorrn ska jag upp 05, tåget går 06.30! Vi ses säkert på Instagram under helgen för er som har det! Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback