Jaha?

Dagarna går i slowmotion när detta regnväder aldrig tar slut! Varenda förmiddag hittills denna vecka har bestått av tokregn! Man blir så instängd, både i kropp och själ...Visst kan man klä sig efter vädret men vad är nöjet med att gå ut i hällregn? Min dotter har även en tendens till att hänga sig ut genom regnskyddeshålet så hon är inte vidare skyddad, även om hon har regnoverall. Igår var jag en sväng till vårdcentralen, har haft en sån envis huvudvärk varje morgon när jag vaknar ett längre tag nu och ofta sitter den i större delen av dagen. Jag har även fått lite tryck i pannan o kinderna så jag tänkte att det kanske kan vara bihålorna. Jag slapp antibiotika men fick avsvällande tabletter och kortisonnässpray. Jag tillhör den skaran som i mina yngre år missbrukade.........vanlig nässpray så jag får numera motsatt effekt av det, är jag bara lite täppt när jag tar det så blir jag helt nysig och ännu mera täppt! Surt sa räven. Jag kan inte egentligen sätta fingret på vad som gör att jag inte känner mig på topp, men jag är bara totalt orkeslös och tung i hela kroppen. Ska gå o köpa blutsaft sen ifall jag kanske har järnbrist. Hatar o känna såhär då är det "skönare" att vara t.ex förkyld och verkligen sjuk så man vet vad felet är. Ursäkta den härliga tråkiga sjukbloggen som blivit på sistone! Junie är iaf bättre, peppar peppar! Det är fortfarande tortyr att få i henne penicillinet och en hel frö kommer ju tyvärr ut igen. Just nu vill jag bara ha fredag och ha ett riktigt mysdygn med min kära mamma! Innan fredag måste jag hinna städa lite för jag anar att Wille o Junie inte lär göra det i helgen, packa det jag ska ha med mig och imorrn beroende på hur pigg jag känner mig så ska vi på rytmiken (det ska vi på oavsett hur jag mår!) och sen är vi bjudna till Nina i vår mammagrupp på lunch. Wille jobbar från gryning till solnedgång imorrn för att vara ledig på fredag och umgås med sin dotter! Nu ska jag koka kaffe och hoppas på det bästa;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback