Lasagne!

Här är som lovat gårdagens kvällsmat, vegetarisk lasagne, som enligt MIG blev hur god som helst, men kom ihåg att smaken är som baken! :D
 
Jag utgick från det här receptet från Arla.se:
 

4 port

3 purjolökar eller 3 gula lökar (Jag tog två gula lökar och en halv purjo)
Svenskt Smör från Arla
4
tomater eller 1 burk hela tomater, ca 400 g (Jag tog en burk, 400g krossade tomater nån lite "finare" variant" som jag inte minns namnet på)
1/2 dl tomatpuré
1 grönsaksbuljongtärning
2 1/2 dl Kelda® matlagningsgrädde
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 msk basilika, färsk eller torkad (torkad)
9 lasagneplattor
500 g KESO® cottage cheese
2 dl Arla Köket® riven ost gratäng
 
(vitlök & zucchini)
 
Jag tillsatte även Keldas ostsås för den är så jäkla god, så när du hällt över ett lager tomatsås så häll över lagom med ostsås på samma lager, upprepa! Jag hade även 2 pressade vitlöksklyftor i tomatsåsen, fräste med löken! Och för guds skull glöm inte zucchini! Jag tog en halv men skulle lika gärna kunna haft en hel, skar i tunna skivor som jag stekte på i smör och saltade och pepprade - och la dessa skivor över tomat/ostsåsen!
 
Ja lite rörigt, men det blir bäst när man gör som man själv vill men nu vet ni vad jag hade i iaf. Jag serverade med tomatskivor, mozzarella (smak:basilika) och rödlök, ringla olivolja över och strö över flingsalt o svartpeppar.
 
 


 
Bild från GOOGLE!
 
Smaklig måltid dåra!
 
Imorrn kan det hända att ni får ett smakprov på en efterrätt jag gjorde ikväll men har ännu inte ätit den.
 
Adios.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback