In sickness and in health

Det suger att vara sjuk, för att uttrycka mig lite fjortisaktigt. Jag är inte direkt förkyld, har inte direkt nån feber, har bara småkrämpor som tillsammans bildar en kropp sommknappt orkar gå upp för trappan utan vilja sova tre timmar efteråt. En arbetskamrat var likadan förra veckan så det är väl nån form av virus antar jag. Blir hemma imorrn med men sen hoppas jag att jag fått tillbaka lite energi. Tyvärr hjälper det inte att det har kommit mer snö och det känns som den här vintern aldrig nånsin kommer ta slut och om kommande sommar blir ännu en regnig kall historia byter jag land på heltid. For real. Medan jag legat som ett kolli här hemma har Jumpan varit på dagis. Inte riktigt vad jag förespråkar egentligen men samtidigt har jag verkligen inte ork för att underhålla det stackars barnet hela dagen. Som vanligt har fina mamma o pappa hämtat henne varje dag. Junie går oftast mellan ca 7.30/8.00-14. När jag går ner i tid 1 mars så får vi lite mer sovmornar....Inte för att vi sover men det kan vara skönt att slippa stressa! Mitt största "problem" med detta barn just nu är som oftast: maten. Hon är fortfarande en korvätare, vi kör både med vanlig korv kycklingvarianten, vanliga köttbullar och kycklingköttbullar, pannkaka, blodpudding går också ner. Pasta är det enda ungen äter när det kommer till kolhydrater och hon gillar verkligen INTE potatis. Det börjar bli jobbigt faktiskt att inte kunna servera potatis i nån form överhuvudtaget, det bara spottas ut och likaså på dagis. Suck!! Fisk gillar hon heller inte så vi får väl se hur intelligent hon blir. ( skämt å sido hon kommer bli rymdforskare såklart) Till mer spännande grejer så fick jag idag ytterligare en bröllopsinbjudan i brevlådan! Denna var från Madde & Pär! Superkul! Det blir på midsommar så nu slipper vi planera in nåt där;) 25 maj blir det också bröllop men då Anna & Fredriks! Börjar nästan bli stressad över att jag själv måste gifta mig snart. Eller nej. Inte ett dugg förresten :) Hejpåenstund


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad roligt att det är att läsa vad ni pysslar med om dagarna. Jag har försökt publicera inlägg flera dagar nu och det funkar inte. Hatar att slösa tid på sånt som inte funkar!!
Vi ska också på två bröllop i sommar. Brorsan och Sofie gifter sig i augusti och även en barndomskompis till Jimmy.
Krya på dig nu så att du orkar äta lite godis i helgen:)

2013-02-06 @ 02:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback