Prosit

Att kalla februari för "vabruari" känns helt rätt får vår del. Idag är vi hemma jag och lillstrumpa. Var i stort sett på väg ut ur huset imorse färdiga för jobb och dagis när hon helt plötsligt kändes varm och mycket riktigt var det feber. Hon är även galet förkyld, det är en förkylning som har tagit om nu säkert 4 ggr, hostig och rosslig. Men det har tydligen tagit om på flera små dagiskompisar. Hon har inte varit speciellt påverkad men det syns på henne att hon inte är riktigt "fräsch". Så den här månaden kan jag ju förvänta mig en lön på noll och inget! Hurra. Visste ni förresten, ni som har Facebook och instagram, att FB köpte upp Instagram för ett tag sen och att alla bilder du lägger upp på båda ställen ägs helt av Facebook och de har "rätten" att använda dina bilder till i stort sett vad som helst? T.ex reklamannonser osv. Detta visste INTE jag förrän i lördags när Mickan berättade det och vips! Så känns det lite känsligt det här med instagram t.ex. Det är ju så roligt att lägga upp bilder där men nu känns det ju inte lika lättsamt längre när man inte kan vara säker på att dina egna bilder får vara just dina bilder....? :/ ändå har jag svårt att sluta. Dumt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback