Fjjjeedag!

Klockan är 12.25 o jag har fortfarande pyjamas, det blir ju lätt så när man är hemma med en sjukling. Natten var inte av allra bästa slag, fick in en gråtande Junie i sängen redan kl 23, och sen sov hon hos oss och fick typ inte luft för hon är så täppt trots nödställde o nässug! Och när barnet snarkar o kippar efter luft kan mamman inte sova! 04.40 tyckte hon det var morgon men det tyckte inte Mami och papi så fram med välling och lite "tvångsomsövning", sen var det iallafall morgon 06.30....hur orkar dom?! Nu sover hon middag iaf, väldigt oroligt och hostar o snörvlar däremellan. Jag ja bara ligger o tänker på mat, som vanligt! Ikväll blir det hemmagjord pizza (förhoppningsvis hemmagjord deg beroende på tid!) så nu tänker jag på goda pizzatoppings....Sen tänker jag att jag vill ha en smarrig och lyxig lördagsfrukost imorrn så det ska jag inhandla senare när mannen kommer hem! Ja och så tänker jag att jag vill baka en god och saftig kaka nu på eftermiddan men just den jag hade span på kräver 250 g choklad som jag inte har hemma, såklart! En liten gnutta ätstörning har jag nog;) Hade suttit fint med en långpromenad i det vackra vädret med men jag har ingen lust att bråka med den lilla damen o pälsa på henne massa kläder när hon även som frisk hatar att klä på sig ytterkläder! Gick en promenad igår kväll o trots att det var becksvart så var det väldigt skönt! Av nån konstig anledning har jag lättare att ta mig ut på promenader när crosstrainern står hemma o stirrar på mig!? Så det kan bli...
Ha en trevlig fredag och en skön helg, jag tänker inte göra nåt ansträngande för fem öre. Cheeriooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback