Vård av barn

Ja vi vill ju inte skilja oss från mängden så som så många andra just nu har vi ett sjukt barn, och jag har min första vab-dag som arbetande mamma! Hämtade en genomförkyld Junie igår som senare fick feber på kvällen, inte speciellt mycket men ändå tillräckligt för att känna att det inte var okej att gå till dagis om det höll i. Hon vaknade kl 05 (!!!!) imorse och var pigg och hade bara 37,5 då men nån timme senare hade den stigit så då ringde jag o sjukanmälde. Jag hade verkligen hoppats på att hon kunde orkat med denna vecka ut för nu kommer det bli ännu lite mer gråtfest till veckan. Kan inte tiden bara passera?! Så vi är framme i maj och ungen har anpassat sig bra? Känner mig riktigt sliten o lite depp sen jag började jobba, det blev så himla abrupt på nåt vis och en stor omställning för oss alla. Saknar min lilla bebis hela dagarna. Så uppdateringarna blir inte så täta just nu jag hinner knappt sova, äta eller duscha känns det som- med en lätt överdrift som alltid!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår verkligen att det blev abrupt. När jag började jobba hann jag ju ändå umgås med Lily fram till kl 18 o ändå kändes det lite jobbigt först. Hoppas att lillrumpan mår bättre snart och att hon anpassar sig fort till sin nya vardagssyssla så att även mamma kan börja anpassa sig också:) innan ens barn har det bra kan man ju inte andas ut liksom.
Kram till dig

2013-01-17 @ 21:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback