Att underhålla ett barn

Det är segt att Vabba just nu tycker jag. Hon har runt 38 i feber på förmiddagen men både igår och idag så har den gått ner efter lunch och även om hon är väldigt gnällig så är hon ju ändå pigg och det märks att hon blir uttråkad. Vi har läst böcker, sjungit, jagat varandra runt köksön ett par varv, ritat i ungefär tio sekunder och tittat på tv. Jag är väl medveten om att man inte måste underhålla ett barn hela tiden och i vanliga fall behövs det inte men just idag har det varit både idétorka och "hänga-mamma-i-brallan". Hur underhåller man en 16-måndaders när dom bäst behöver det?! Hej jag är förskollärare OCH mamma men idag tog inspirationen slut innan jag ens hann gå upp ur sängen. Inatt var jag dessutom ute och gick barfota i nyfallen snö, det ni! Jag som är den mest lättväckta människan på planeten vaknar av att våran grind står och slår i blåsten ute, Wille hade glömt att låsa den och det är nästan dödsstraff på det! Så i ren förbannelse tassade jag ner och ut i morgonrock och barfota och låste grindjäveln! 01.30 var klockan. Piip! Så nu lyckades jag powernappa i ca 5 min bredvid mini. Hade gärna sovit 45 min till men icke. Ska försöka ta mig till bibblan sen och låna lite nya böcker till Junie så vi har nåt nytt imorrn. På fredag får hon vara frisk punkt slut!


Kommentarer
Postat av: sara

Hoppas du är piggelin snabbt Juni:) och hoppas för Willes skull att han stänger grinden ikväll;)

2013-03-13 @ 21:19:49
Postat av: Sara

Såg precis när jag tryckte iväg att jag stavat fel till Junie. Sånt är faktiskt viktigt;)

2013-03-13 @ 21:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback