Blogg-skit-punkt-jäkla-se

Jag bloggade igår bara så ni vet. Men det försvann visst in i tomma intet. Som vi alla blogg.se:are redan vet så är det sjukt omotiverande. Men å andra sidan har jag liksom vanligt inget spännande att rapportera så det kvittar väl antar jag. Just för stunden är jag lite misspepp. Tycker att tiden går för fort, dygnet har för få timmar, lönen är för tunn och jag är lagom trött på slask. Jag skulle vilja ligga i en solstol (notera att autocorrect ville ändra solstol till domstol: inte riktigt vad jag vill...) Jag sitter dessutom och småklunkar "äppelsinjuice" för att få lite socker i mig, då jag försöker hålla mig från för mycket onyttigheter på vardagarna ja till och med helgerna. Men allt jag vill just nu är att hetsäta en stor chokladkaka. Meeeen skam den som ger sig. Har gått ringleden runt ikväll med en arbetskompis och jag önskar jag var en "joggare", det känns som det skulle ge mer. Känner mig konstant uppblåst och lönnfet. Och nej, jag är inte gravid. Sådäså. Jag längtar efter helg men samtidigt som jag i helgen skulle vilja slappa o inte göra nåt vettigt så har jag en längtan efter att vara lite effektiv här hemma. Känns som vi alltid har nåt hängande efter oss och det stör mig, samtidigt som jag medvetet väljer bort t.ex renovering av trapp osv då jag hellre vill att Wille ska umgås med mig och junie när helgen äntligen kommer. Wille tycker vi ska åka till lek&bus igen i helgen....Vi får väl se hur det blir med den saken. Känns som det är ett enda stort bacillhav. Jag vägrar ha sjukt barn i mars och jag vägrar bli sjuk själv. Vår kära dotter välte vår sovrums-tv häromdagen, och den brutala sanningen är att den lilla snegla tvn var vår räddning på mornarna när hon satt o kollade på Bolibompa ....Nu har vi inte den kvar för den stendog i Junies hårdhänta handlag. Så det kan ju bli ett besök till mediamarkt med.....! Nej nu får jag ge mig med alla positiva skriverier innan ni kräks. Dagens "aha moment" var när jag än en gång i livet insåg att fullkornspasta INTE är gott. Tänk på det! Häpp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback