Febrig tisdag

Jag råkade säga högt igår till mina kollegor att det ute skulle bli nån vabbdag eller sjukdag i mars, och så en liten high five på det.....Tji fick jag för att jag sa så och idag vabbar jag! Junie har feber, men är inte förkyld (ÄN) och inget annat så jag misstänker väl för hundrafemtielfte gången att det är tänderna som spökar. Hon har ett helt gäng kindtänder som syns lite varstans. Men det kan ju vara en förkylning eller nåt annat spännande på gång då hon som sagt varit väldigt trött o gnällig i helgen. Blir hemma imorrn med så får vi se sen. Hur gör ni om era är hemma med "bara" lite feber, går ni ut och tar lite luft? Jag var på väg ut imorse en sväng för SÅ dålig är hon inte även om det märks att hon inte är helt fräsch. Men dels får jag dåligt samvete om vi skulle stöta på nån från förskolan....och dels kändes det lite taskigt att ösa på henne massa kläder osv. Men frisk luft skadar ju aldrig så jag vet inte...hur gör ni?! Min rara mami skulle ha hämtat stumpan idag om hon varit på förskolan, men istället kommer hon hit en sväng och roar barnet medan jag ska få undan lite tvätt och dammsuga övervåningen och gärna mer därtill om jag hinner. Junie tillät inte att jag gick mer än en halv meter ifrån henne varken igår eller idag så det har varit lite svårt att få tummen ur. Wille har inlett sitt "nya liv" så han tränar numera 6 dagar i veckan och är sådär tråkig så han aldrig vill äta en godisbit knappt ens på lördagar....Det är ju bara positivt såklart men jag har lite svårare med den disciplinen! Rör på mig mer iaf även om det bara blir 30 min vissa dagar o ibland mer. Dags att powernappa! Man får ju passa på när man ändå är hemma...


Kommentarer
Postat av: Frida

Lite frisk luft är aldrig fel! Krya på dig sötaste Junie! Kram

2013-03-12 @ 20:24:13
Postat av: Sara

Jag var ute lite med Lily när hon var "pigg" efter att suppen börjat verka när hon hade feber så att hon fick lite frisk luft.
Duktig Wille är. Jag har ingen karaktär just nu. Det är så tråååkigt att inte få äta godis;)

2013-03-12 @ 20:52:09
Postat av: Emelie

Ingen fara med frisk luft om inte febern är så hög. Kan ju vara skönt att gå promenad el så:) krya på Junie!

2013-03-13 @ 06:16:01
Postat av: Sandra linne

Trist att hon är sjuk. Lite komiskt vi som satta och pratade om vabb på rasten. Jag är nämligen också hemma med Nils idag! Ja ja får se det som en bonusdag hemma. Krya på er!

2013-03-13 @ 07:39:01
Postat av: Emma

Vi kanske tar oss lite luft på eftermiddan då!:) Sara ett liv utan godis är ett bra liv men ack sååå färglöst och trist!;) Sandra jaha så du är också hemma idag, typiskt! Hoppas Nils kryar på sig snabbt. Man får försöka njuta även om det blir lite segt:) Kram på er

2013-03-13 @ 12:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback