Hej fredag...

Hejhej, här händer det inte så mycket märker jag...och ni med säkert. Idag har jag börjat jobba 80% och kommer så göra resten av året. Det känns väldigt rätt må ni tro. Har just avnjutit en bit lax med färsk sparris, zucchini och halloumi, och stackars Wille springer fram o tillbaka till pannrummet då det är hans vecka o sköta pannan och den har typ ballat ur så inatt fick han springa ner två ggr och nu på kvällen kom det larm igen....inte vad man är sugen på en fredagkväll så jag hoppas det ger sig nu. Är så trötta båda två så ögonen står i kors. Junie den lilla fisen sover sedan en dryg timme. Hon är spännande att ha o göra med just nu, testar allt och inget. Det märks att hon suger åt sig en hel del grejer på dagis som många andra barn pysslar med och sen när hon kommer hem tar hon ut hela registret! Det pekas och pratas, sjungs, skriker, testar att slå lite på mamma o pappa och skratta och invänta reaktion, pussas, ja osv det är en salig blandning! Hon härmar en otroligt mycket, står framför spegeln och verkligen för konversationer med sig själv, poserar och ler med huvudet på sned ungefär som hon själv tycker att hon är det sötaste som finns. Maten har hon blivit bättre med och smakar på i stort sett allt. Fisk går dock inte alls än. Men idag hade hon klämt i sig två rediga portioner kebabgryta på dagis och det gör mig väldigt glad att hon äter! För övrigt är hon inne i nån period där hon gröt plötsligt får nån slags panik när hon märker att hon ska duscha el bada, bara vi tar av henne naken så börjar hon grina och värst blir det när vi ska tvätta håret. Nån som känner igen sig? Det har inte hänt nåt speciellt vad jag vet som skulle fått henne att bli rädd. Har köpt en sån "skyddskrans" att ha på huvudet för att undvika vatten i ögat men den vägrar hon att ha såklart. Ungar är finurliga små saker! Helgen består av ett 3-års kalas för Willes ena brorson utöver det är det oplanerat och det känns skönt. Helgerna har verkligen blivit heliga och jag vill helst bara driva runt i pyjamas. Har varit "duktig" och rört på mig varje dag denna vecka, och Wille har köpt träningskort så vi får väl se hur länge vi håller i! God natt o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback