Igen o igen o igen

Kan ni tänka er att det är söndag nu igen? Det var ett jäkla spring på den dagen. Vi har varit effektiva än sålänge och tagit en rask promenad hela lilla familjen runt ringleden. Det är inte en självklar grej det här med att ta med lillstumpan med sig på långpromenad för hon tycker oftast att det är dötrist att sitta still, men imorse passade vi på när hon börjar bli lite småtrött samt att vi tog den nya vagnen så fick hon sitta vänd från oss och spana på trafiken osv så det gick bra, först när vi närmade oss maxi började hennes tålamod tryta. Väl hemma rullade jag köttbullar medan de andra två lekte på övervåningen, men finns det nåt värre än att se fram emot hemmagjorda köttbullar och så smakar de ingenting?! Snacka om att anstränga sig i onödan. Resten av dagen blir lugn med hemmahäng. Vi var i väg till Karlstad igår då Wille glömt sin jacka med plånbok på jobbet (hur glömmer man sin jacka?!) och då skulle vi även passa på att kika efter en ny sovrumstv alternativt en i-pad. Det blev inget av dessa men däremot förlängde jag mitt abonnemang och kom hem med en i-phone 5. Än så länge har jag inte fört över nåt från den gamla för jag fattar noll av sånt där, hoppas Wille fattar lite mer och kan hjälpa mig senare idag! Vi shoppade lite annat smått och gott, åt lunch på Max (Wille har "ätardag" på lördagar: tjoho) och i sin helhet var det en väldigt bra lördag! Var trött på att sitta hemma efter vab-veckan. Junie har fortfarande lite förhöjd temp men nu bestämmer jag att det är tänderna som stör och det är inget annat fel och igår levde hon rövare på Bergvik så hängig var hon inte! Kommande vecka känns bra, slutar tidigt mån (fast sen har vi som alltid kvällsplanering) tis och fredag. Onsdag stänger jag och torsdag slutar jag fyra! Wille är i Sthlm tis-ons så då får vi klara oss själva jag och mina tjejer här hemma, tvåbenta som fyrbenta. För övrigt har vi inget inplanerat under veckan. Men nu först gäller det att slappa sig genom resten av denna dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback