Höst

Ja det var väl skönt att vi fick höst igen, 3 dagar med sommar räcker ju gott och väl....eller?! När man kollar SMHI's app är det tamejtusan regn så långt ögat kan nå. Just för stunden går det väl inte så mycket då Junie o jag ligger nerbäddade bredvid varandra i sängen, hon sover fortfarande o jag har hunnit med en välbehövd powernap på sissodär 50 min, efter flera dagar med dålig nattsömn. Hostande dotter som varit mest ledsen o gnällig dagarna i ända och obefintlig aptit, det tar på krafterna för oss alla. Hoppas för Guds skull hon är piggare på lördag när hon ska bo hos mormor o morfar! I skrivande stund är jag så sjukt sugen på nåt gott till mellis. Typ nybakat bröd! Och precis när jag bestämt mig för att kanske göra scones, inser jag att jag inte har något smör hemma. Varför är det alltid så? Att gå o köpa smör känns icke som ett alternativ då vi redan varit till maxi en sväng idag, köpte näsdroppar och en påse ballonger då det är bland det roligaste lillgrisen vet, jag avskyr dom dock för hon går o klämmer på dom så de spricker (smäller!) då och då, otäckt för en gammal tant som jag! Vi tog även en nypa luft i sandlådan, och även den älskar hon ju, men ärligt talat finns det nåt tråkigare än att sitta i en sandlåda för oss vuxna? Snark om du frågar mig. Nej nu måste jag hitta på nåt annat till mellis innan min kropp blir till stoft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback