Att namnge det dyraste du har

Det här med namn. Ingen lätt plätt anser jag. Med Junie var det lätt för det namnet hade jag liksom sparat i flera år, speciellt för henne kan man väl säga. Men nu har jag inget sånt namn som jag burit på länge och längtat efter att få ge "bort" till det dyraste man har. Namn är till och med nästan ångestladdat! Jag som jobbar med barn hör ju diverse namn dagarna i ända vilket gör att man är trött på väldigt många namn redan plus att jag helst inte vill associera mitt barns namn med "dagisbarn".....😏 sen alla sajter med de mest konstiga namn man hört kan ju vara roliga en stund, men jag vill ha ett namn med värde och eftertanke och som ska klinga bra med Junie! Känns som jag gått igenom alla namn jag kan tänka mig och jag har en liten "topp 10" lista men ändå är det inget som skriker "bingo"! Så nu kan ju ni komma med era bästa tips på namn som ni gillar (och självklart inte tänker döpa era egna barn till för då kanske det blir jobbigt? Namn är ju känsligare än vad vi alla vill erkänna.) men måste ni komma med både pojk och flicknamn undrar ni då? Mjaaaae, eftersom Wille försade sig i helgen så är väl karamellen "färdigsugen" nu då! Det varade länge va? Så hit med era bästa tjejnamn nu då! 😊




Kommentarer
Postat av: Mia L

Grattis! Eller vad säger man? Förstår dilemmat, man har redan avverkat toppnamnet så vad göra till nummer två. Tänker ju inte ge bort ett enda av mina tjejnamn =) men du kanske kan tipsa om några killnamn om det skulle vara en grabb jag har i magen...

2013-11-19 @ 20:12:41
Postat av: Kusin-vitamin

Men va roligt att det bara blir tjejer i släktens nästa generation! ;) jag tycker Julie (allvarligt alltså), Maj, Lykke, Judith, Julia... Resten håller jag på ;) puss o kram ses snart

2013-11-19 @ 23:03:25
Postat av: Sara

Å vad roligt med en till tjej😊 Ska tänka på er om jag hör något fint😊

2013-11-20 @ 11:40:31
Postat av: Maria R

Stella! Kul med en till tjej! :)

2013-11-22 @ 22:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback