Sjukstuga

Den årliga bajsförkylningen har övertagit min kropp och jag känner mig som en överkörd ål. Huvudet värker, ansiktet värker, tänderna känns som dom håller på att tryckas ut ur munnen och hostan sitter som ett smäck. Va fasen, jag tog ju influensasprutan nyss! Ska den inte hjälpa lite eller? Så jag var hemma från jobbet igår och lär nog bli iaf imorn med. Junie har inte heller varit sig själv, var riktigt gnällig i söndags och ingenting var bra, ledsen för allt och det är inte likt henne. Men inte febrig så hon fick gå till dagis igår, men där hade hon inte heller varit sig lik, bara gråtit av o till, ätit dåligt osv. Jag misstänker att hon har ont i halsen och så har hon en stor blåsa på tungan som säkert gör skitont. Hon dreglar som en tok och det här ju inte till vanligheterna direkt när man är 2 år att helt plötsligt börja dregla utan anledning. Så idag bestämde vi att Wille får jobba kväll och Junie får vara hemma. Just nu är dom och byter däck på bilen medan jag ligger i sängen och kippar efter luft. Nässpray biter inte så bra på mig efter några års missbruk av sprayande, blir snarare mer täppt o det är lite småjobbigt. När Wille åker till jobbet ska Junie sova middag o sen kanske mormorn kommer och leker lite så jag inte trillar av pinn innan dagen är slut. Hoppas jag är piggare SNART. På fredag ska jag till frissan. Den ständiga önskan om att komma därifrån med något nytt snyggt o hett kvarstår men slutar oftast med att jag ser exakt likadan ut. På fredag kommer även storebror hem och fyller år gör han också, 35! Så det ska firas på lördag. Om Gud vill o skorna håller vill säga! Ikväll missar jag Me & I kväll hos Emelie för andra året i rad, var liksom sjuk förra året med, hur man nu lyckas med det. Jäkligt tråkigt, hade sett fram emot att få göra nåt sånt! 
När man är sjuk erbjuder Junie ögonfransmassage. Inte ett dugg skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback