Dubai vs Sverige: 1-0

Ja vädermässigt slår ju Dubai Sverige med hästlängder! Men borta bra men hemma bäst, så känns det alltid i slutändan! Vi startade vår resa med att Junie vaknade upp med en härlig ögoninflammation på båda ögon, hur typiskt är inte det?! Ja jag var iaf glad över att det inte var magsjuka eller öroninflammation som blir lite jobbigt att flyga med. Vår lilla tös har varit helt fenomenal under både ditresan och hemresan. Inte ett enda gnäll, inte en tår utan bara stoj, bus och glada miner. Vi är SÅ imponerade. Enda gången hon bröt ihop var i förrgår när vi kom hem och hade rest i 12 timmar, och ungen vägrade gå ur bilen för hon ville "åka mer bil"! Ha! Dubai var ett spännande resmål, men vi insåg att en vecka var för lite så vi hann inte se så mycket.  Det är ett väldigt renligt och barnvänligt land måste jag säga, och man har känt sig väl bemött överallt. Det har varit väldigt tacksamt att bo hemma hos Jenny och Tobbe, i ett jättestort hus med trädgård, fullt av tjejernas leksaker, vovvar o marsvin ja allt som är spännande för en tvååring! Vi hade eget rum på nedervåningen med badrum precis intill så det kändes också skönt. Ett hotellrum hade nog fått oss att känna oss väldigt instängda emellanåt då det ibland blev många timmar inomhus för det var så varmt ute. Första dagen var vi på brunch på poloklubben, men Junie o jag åkte hem ganska snabbt då hon var nästintill lila i ansiktet av värme, det var 39 grader ute och vi satt i skuggan samt att det blåste ordentligt men det hjälpte inte. Hon åt inte och ville bara sova sa hon så då åkte vi hem o gjorde det! Alla bord inne var fullbokade. Hon fick värmeutslag på det men det gick rätt bra sen ändå men mamman fick kanske inte brännan hon hoppats på! Men det finns viktigare saker antar jag;) nu är vi iaf hemma efter en bra vecka och här är det allt annat än fint väder. Spöregn o rusk. Pappa Wille åkte just iväg med grabbgänget, de ska se hockey i Kstad o bo på hotell till imorrn. Så lillstumpan o jag får roa oss bäst vi kan! Veckan som kommer är det höstlov här i stan, tyvärr är ju inte dagis stängt så vi jobbar ju som vanligt. Däremot hoppas jag på lite mindre barnantal! På onsdag fyller min bebis 2 år! Och vi ska även på ultraljud! Spännande! Lägger in bilder när jag fört över dom på datorn från resan. Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Sara

Så underbart att ha fått sol o värme nu när det är så ruggigt hemma.Det är så spännande med lilla bebisen också! Älskar att följa andras graviditeter (det tyckte jag väl inte riktigt var liiiika kul innan jag själv fick vara med om det underbara). Kram kram från Karlskoga

2013-10-31 @ 08:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback