God morgon onsdag

Junie o jag sitter och äter frukost, mannagrynsgröt och surdegsbröd som storebror kom med igår kväll. Jag börjar inte jobba förrän 10.45 idag, vilket kanske låter lyxigt men jag tycker bara det är segt. Junie vaknade 05.10 och hann precis somna om i nån minut när Willes klocka ringde strax före sex då han skulle resa bort på jobb och blev hämtad 6.30....Gäsp! Så den här dagen känns lång. Ska försöka slänga in oss båda i duschen så småningom och sen om vi hinner ta en sväng till Netto. Mormor hämtar Junie på dagis idag så hon får en kort dag idag, plus att morbror Gustav är hemma så det blir glada miner skulle jag tro! Om en vecka drar vi till Dubai och det är en hel del som måste fixas innan dess, så helgen lär bestå av tvättning, packning och inhandling av diverse grejer. Jag känner mig lätt uppstressad över den här resan faktiskt eftersom det är första gången vi flyger med Junie och jag som inte älskar att flyga tycker det är nog med mig själv...Är rädd för att hon ska få panik och bara skrika typ! Det gäller ju att förbereda sig på värsta tänkbara scenario om man heter Emma! ;) Nä, ta barnet under armen nu och duscha. Igår skickade dom hem ett barn på Junies avdelning med LÖSS. Jag vill gråta en skvätt!

Rekord igår, tre spännen OCH en tofs!




Kommentarer
Postat av: Sara

Vad härligt att komma iväg. Ett tips för att förebygga lock i öronen är att ge nässpray innan planet lyfter. Det har vi kört på våra och gärna nån festis el nåt att dricka just när man stiger. Vi brukar packa med lite vindruvor, salta kex, pennor, papper, nåt att kolla film på o sånt.
Jag tror att flygresan kommer gå mycket bättre än du tror. Man blir mest trött själv. Barnen brukar ha fullt fokus och man underhåller mer än nånsin för att dom inte ska bli gnälliga;) jag hatar att flyga också. Tyra brukar typ skrika "tjiiihoooo" när det kommer luftgropar medan jag sitter och tänker "sluta fnittra vi kommer ju döö" :D

2013-10-09 @ 21:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback