Sött & det där samvetet

Idag är det dagen D. Bebis beräknade födelsedag. Still standing still dock! Lämnade Junie på ett lite rörigt Föris idag, mycket barn och vikarier, mammor och pappor och ledsna barn lite här och var. "En sån där dag" bara där allt känns mer rörigt än vanligt och jag blir som vanligt splittrad då jag ser allt ur både föräldraperspektiv och personalperspektiv. Men det som gjorde att det dåliga samvete  kickade in var att min lilla skrutt helt plötsligt ville följa med hem, "vill inte leka kompisaj på gagis" och stod och hängde vid grinden när jag skulle gå. Det händer aldrig annars, hon älskar "gagis"! Känns så vansinnigt dumt att inte plocka med henne hem när jag ändå är hemma men samtidigt blir jag stressad då jag måste få vila ett par timmar och jag vet ju att hon leker efter ett tag ändå när jag gått. Jaja hursomhelst så lyckades min kära sambo se till att han får smita tidigt från jobbet tidigt idag så jag går och hämtar Junie redan efter lunch så får hon sova hemma och sen kommer papsen lagom till hon vaknar. På Föris skulle det nämligen bara vara vikarier efter 13.30 och då känns det bättre om hon får va hemma. Solen skiner så det blir nog en eftermiddag ute! Junie har längtat efter att få rita med gatukritorna jag köpte häromdagen, en hel hink för 20:-! Några bebisar lär väl inte födas även om det hade varit kul att tillhöra de 5 % som faktiskt föds på utsatt datum. Hade en hel del sammandragningar igår kväll som kändes lite mer än vanligt meeeeeeen ja ni vet. Nothing!
Apropå inget så köpte jag den sötaste bebiskoftan igår på rea: 

Perfekt vårkofta😊 nä vila var det. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Men åh vilken söt kofta:) snart får ni klä er lilla sötnos i den. Håller tummarna för att hon kommer snart!!

2014-04-02 @ 21:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback