Handlingsförlamad

Idag är en såndär dag då jag inte gör något vettigt alls. Legat på soffan sen jag kom hem från dagislämning imorse, sovit o kollat på tv. Jag känner mig så osmakligt ohälsosam just nu så hälften vore nog. Men sen ett par nätter tillbaka har jag sovit dåligt, vaknat med världens magknipskänsla och Junie har också sovit lite dåligt och igår vaknade hon redan 22.30 och hade drömt nåt så hon fick komma in till oss vilket resulterar i att jag får 20 cm att sova på hur jag än gör. Hon dras till mig som en magnet. Inte det bästa utgångsläget för sömn för en stor tjock gravid! Men imorrn, då ska jag försöka ta tag i lite vettiga göromål som kroppen tillåter. Igår skulle jag koppla in en sladd från dvdn till tvn som Wille dragit ur. Låter ju enkelt men en platt-tv som sitter på väggen och utrymmet är minimalt samt jag som är hur orörlig som helst böjde mig åt alla håll o kanter för att få in den där jäkla sladden men det slutade bara med svordomar och ett rejält magont, kan hända att jag sträckte mig i magen?! Junie sa iallafall till mig att sluta "skrika" för hon blev "jättejädd" - det var inte så farligt som det låter, hon tycker att allt och alla är läskiga just nu, verkar vara en spännande grej att säga. Men innan sladdinfernot utspelades hade vi besök av Mia och hennes Stina! Det var väldigt trevligt och det bestämdes fler träffar framöver, Junie pratar redan om att åka hem till dom och hoppa studsmatta. Jag var dagbarn hos Mias mamma när jag var liten, den bästa dagmamman! Ikväll ser jag fram emot ett miljöombyte och en kvällsfika med Emelie, känner mig som en fånge i mitt eget hem emellanåt, segt när man inte kan gå ut o gå. Har blivit sjukskriven fram till 1 april nu så vi kan väl hoppas att bebis tittar ut tills dess! 

Snart dags o hämta hem lillfisen, och mormorn ska med, hon får kram när vi kommer jag får knappt ett hej! Som det ska vara antar jag!

Kommentarer
Postat av: Mia L

Tack för igår!!! Så skönt att prata med någon som vet hur man har det :)

2014-02-19 @ 17:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback