Klara färdiga gå...

Såg just lite på "du är vad du äter", och får sånt där "rus" i kroppen sådär som man kan få när man blir exalterad över något. Jag vill röra på mig! Jag vill äta bättre mat! Jag vill inte va gravidtjock längre! (Eller det vill jag ju på ett sätt men längtar nåt grymt efter att kunna röra mig normalt, att få ta rediga promenader o kanske springturer med musik i öronen och känna att man faktiskt gör kroppen en tjänst! Tyvärr tillhör jag den delen av gravida som känner att det "kvittar" lite vad jag äter då jag ändå "ska bli tjock", vilket jag vet är helt fel men dessvärre svårt att sluta med när allt man vill äta stavas onyttigt. Har alltid haft en svag sida för sött och fett, inte den bästa av sidor av sig själv! Men jag hoppas att jag och min kära sambo som väl tyvärr är alldeles för lik mig på den fronten, kan bli lite sporrade och åtminstone ta tag i lite ordentlig och varierad kost, samt inte sitta där dösugna på fel saker kl åtta varenda kväll. Jag tycker ju egentligen att t.ex färsk ananas är minst lika gott som en chokladbit, och smågodis är ju faktiskt egentligen inte alls min grej men jag äter det ändå av nån anledning. Wille har iaf sakta men säkert börja springa lite och äger iaf ett gymkort! Jag ser fram emot långa och svettiga barnvagnspromenader (och barnvagnsfria) i april! Tills dess får mina ballonghänder och dumma sammandragningar vara chefen över mig rent fysiskt. Man kan ju ta sig i kragen lite iallafall! Imorrn går vi in i vecka 29!




Kommentarer
Postat av: Sara

Vet precis din känsla. När man är gravid längtar man efter nyttighet och motion (och sen har jag ändå varit en slarver:D )
du har en sån fin mage!! Ska bli spännande att se hur hon kommer att se ut:)

2014-01-08 @ 01:18:54
Postat av: Mia L

Småskrattade när jag läste det här för jag hade kunnat skriva det själv. Som det här med smågodis!? Är ju som sagt knappt gott ju. Trösta dig med att det bara är ett sommarlov kvar snart. Och om du får ett planerat snitt är det väl ännu mindre tid kvar? Jag har 14 veckor kvar som i värsta fall kan bli 17 (!!!!) kram

2014-01-08 @ 15:54:53
Postat av: Anna T

Du är så fin ❤️

2014-01-08 @ 18:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback