God almighty

Vad är det med min dotter och hennes sömn nu förtiden?! Sen en dryg vecka tillbaka vaknar hon och ska sova hos oss, det gör hon ju titt som tätt men nu är klockan inte mer än typ midnatt och sen vaknar hon för att ta morgon ca 05.30! Igår slog hon rekord och vaknade redan 21.20 efter att ha sovit två timmar och var ledsen och sa att hon inte ville sova. Jag la henne i vår säng o gick och la mig bredvid men hon kunde inte somna om, så det slutade med att hon fick titta lite på Puh och somnade tillslut runt 23...Det har aldrig hänt förut! Det slog mig idag att den hackiga sömnen började ungefär i samma veva som det var dags för personalen på Föris att rotera igen, dvs att en fröken gick över till storbarn igen och en annan kom tillbaks till dom på småbarn. Samtidigt var det en till fröken borta (och som fortfarande är borta pga VAB) så det var en vikarie plus en sån som arbetstränar där. Jag har ingen aning om ifall detta har med saken o göra för Junie älskar som sagt sitt "gagis" och har inte uttryckt någon oro på andra sätt men det retar mig lite det här med rotationen faktiskt. När barnen just vant sig vid en konstellation fröknar så byts den ut mot en annan. Just på småbarn är det skört! Så ja med tanke på Junies sömn så är ju inte min på topp heller, och jag har fått tillbaks min onda rygg på nätterna som jag hade innan vi köpte ny säng, inte kul! Låt oss hoppas att sömnen finner någon ro igen innan bebis anländer annars blir det zombieland för mig. 

Imorse var jag hos barnmorskan och allt var bra, ligger fortfarande över kurvan...är det en dunderklump till bebis som ska ut tro?! Let's hope not! Just nu ösregnar det ute o det "ska" spricka upp i solsken i eftermiddag, känns dock inte så troligt just nu. Vet inte vad vi ska hitta på i eftermiddag, har en känsla av att en viss liten tjej kommer vara görtrött. På torsdag är det stängt på Föris pga PKU-dag, så om någon vill leka med oss anmäl intresse!! :) 



Kommentarer
Postat av: Mia L

Ja de där rotationerna....
Och typiskt med ryggen, kanske bara är nu på sluttampen. Ryggsmärtor kan väl va ett tecken på att nåt är på g :)
Hade inte vi varit upptagna med jobb och barnmorskebesök så hade vi gärna lekt på torsdag! Kram

2014-03-10 @ 18:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback