Livet i ottan

Det är såklart man vaknar 05.25 en lördag o barnet fortfarande sover. Det gör man för man har ont i rygg och de flesta andra kroppsdelar för den delen med. Och för att man är superkissnödig men inte vill riskera att röra sig för mycket med risk för att faktiskt väcka den björn (Junie) som för en gång skull sover. Hon fick somna i vår säng igår då alla hennes sängkläder inklusive madrasskydd täcke osv är i tvätten. Vi har ju egen tvättmaskin i badrummet men det är bara en "halv" maskin, ni vet en sån som ser ut som en vanlig maskin men är hälften så djup....så det går inte in så mycket grejer därav har vi tvättid i tvättstugan idag! Yay!;) Ingen mer än så länge som åkt på magsjukevarianten som Junie drog till med natten till igår. En spya, sen klart. Samma som för en dryg månad sen typ! Fast den här gången var jag nästan förberedd på att det skulle bli nåt för hon klagade på magont under kvällen o ville inte äta mat. Sist kom det som en rejäl surprise! Hursomhelst, wille jobbade hemifrån igår och vabbade i samma veva. Jag var som en död sill efter att knappt ha sovit något. Dagen spenderades i lugnets tecken. Jag hade egentligen tänkt åka till barnmässan igår eftermiddag men så blev det ju inte. Nu ligger jag här i sängen med beslutsångest, åka en sväng idag eller imorrn? För åka vill jag nog en kortis även om jag inte är sådär jättesugen på att trängas med en miljard människor. Inga andra planer finns för denna helg! Klockan är 06.50 o som vanligt vaknar jag i stort sett upp vrålhungrig. Men tänkte försöka stå ut så hela familjen kan äta tillsammans! Wille är min motsats gällande frukost och kan vänta typ två-tre timmar innan hann känner sig hungrig. En riktig relationskrock ibland!;)



Kommentarer
Postat av: Mia L

Ja visst är det härligt att vakna sådär tidigt i "onödan"! Omeprazolen hjälpte inte ett dugg men ett stort glas mjölk nu på morgonen gjorde susen.
Hoppas ni kommer iväg på barnmässan, vi kör hårt på den imorgon, kram

2014-03-22 @ 08:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback