När nätterna blir långa....

Ja nätterna har väl aldrig känts så långa som de gör just nu?! Om ett tag kommer inte nätterna räcka till men just nu vaknar jag en miljard gånger, sover så ytligt att jag ligger och tänker "men Gud va jag sover lätt".....Kollar på klockan men den är bara 00.20, 02.30, 04.15 osv! Det är väl kommande amningstider eller vad ska vi tro?! Det händer inte så mycket annars på den fronten, inga känningar att nåt skulle vara på gång. 

Jag kräks lite av att se mig själv i spegeln just nu. Gul/grön nyans i ansiktet, urusel hy, gråhårig och slitna toppar som skriker på hjälp. Så med hopp om livet tänker jag att jag SKA ta tag i mig själv bara mastodontkroppen är ett minne blott och någon form av energi träder fram. En ny garderob hade suttit fint med. 

Orkar inte riktigt göra några sociala planer för tillfället men ett besök på barnmässan på fredag eller i helgen hade varit trevligt att orka med! Gratisprylar är ju gott! Och junie skulle nog tycka det var roligt nu när hon är lite större. 
Hon är så stor att jag tror hon är kär för första gången i sitt liv, i morbror Gustavs Matilda. Helt betuttad är hon, lite gulligt är det faktiskt. Igår satt hon och pussade stackars Matilda konstant och nåde den som tog Matildas uppmärksamhet från henne!

 


Idag verkade lilla stumpan väldigt trött och lite rosslig i halsen så jag skulle inte bli jätteförvånad om det är nåt på gång, men för Guds skull låt oss hoppas att hon håller sig frisk. Eller kanske bättre nu än när bebis väl är ute...? Igår var jag till bibblan en sväng, och lånade bland annat Barnkammarboken "sånger för hela kroppen" med en dvd innehållandes en grupp tokstollar som sjunger och gör rörelser. Det var en hit kan vi väl säga! Hon har tittat nonstop, fast än så länge bara från soffan. Hon är även inne i en liten doktorsfas just nu så det blir en del böcker som t.ex Emma hos doktorn, Leo går till doktorn osv. Att se någon få en spruta.....spännande!






Nej jag ska koka lite kaffe o se på Elementary nu o förhoppningsvis sova en längre stund senare. Men allra först fylla i ledighetslappen för sommaren för junie, i år blir det långledigt! Från vecka 25-32! Härligt:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fick för mig att Gustavs tjej hette elin?? Jag måste blandat ihop allt totalt haha. Ibland blir man orolig för sig själv vilket dåligt minne man har eller hur blandar ihop olika människors bloggar.

2014-03-18 @ 18:21:14
Postat av: Emma

Tiderna ändras! ;)

2014-03-18 @ 18:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback