Om inte...!

Helgen tog slut även denna gång och jag är som alltid drottningen av soffan. Här ligger jag i tid och otid nuförtiden, utom på helgerna! Av någon anledning känns helgerna som ett slags heltidsjobb nuförtiden när man är van att bara vila på vardagarna. Vi har vistats ute en hel del både lördag och söndag, härligt med sol men synd på blåsten. Min kära bror hävdar att det är vindstilla här jämfört med Skåne och Halland där han har bott de senaste åren. Enligt mig är det mer eller mindre storm jämt nuförtiden. För att lämna hemmiljön en stund igår styrde vi bilen mot Karlstad och barnmässan på eftermiddagen. Junie var mest glad över att få sova middag i bilen tror jag, det älskar hon! Hon somnade innan vi lämnat Khamn. Innan barnmässan svängde vi förbi Artisan Bread på Kasernhöjden, brorsans kommande bageri! Det är under full konstruktion och kommer öppna efter påsk. Tror det kommer bli kanonbra. Nästan så man kan tänka sig att flytta till Kstad! Barnmässan var allt överskattat denna gång tyckte jag. Antingen berodde det på att jag är höggravid och mådde lite lätt pyton när vi väl var där, det fanns inget syre i lokalerna o det var varmt som en sommardag. Fick sammandragningar av mindre skön natur hela tiden så efter en stund gav vi upp. Junie var nöjd, hon hade fått en ballong med Bärgarn på samt en spöket Laban mjukis/handdocka som vi har haft väldigt kul med både på hemvägen och ikväll innan läggdags. Hon älskar när hennes dockor, nallar o dylikt "får liv" och pratar med dom som om en annans hand och röst inte alla styrde. Det är mysigt att se på. Hon är en fantastisk liten varelse vår tjej! Idag gick hon hela vägen med mig och mamma till "mulleskogen" som ligger här i närheten, inte långt att gå för en vuxen men en bra bit för små ben. Hon sprang större delen av vägen dit och hem med för den delen. Vagnen hade vi inte ens med. Jag är imponerad. Vi kikade på myrorna i myrstacken, kollade in kojan som finns i skogen och spanade på hästen i hagen. Sen blev det lunch och vila inne hos mormor och morfar då wille hade städuppdrag här hemma. Det är inte något han älskar o inget han gör ofta, men när han gör det så gör han det ordentligt! Och nu kände jag att jag inte orkade med riktigt så han gjorde skitgörat! Eftermiddagen har bestått av pusslande med mammapenningen osv, så gött o bli råfattig ett år igen! Men skönt att ha det klart. Brorsan bjöd på fantastisk fika som jag inte kan återförklara  men mitten bestod av rinnande mjölkchoklad smält i grädde (tror jag?!) ja det var en kaloribomb iaf. Sen lekte hela familjen ute ett tag innan vi tog kvällen! Nöjd med helgen och redo att föda barn (eeh, eller?)......Imorn ska jag till barnmorskan, kanske få till en fika med Tove? Kanske leka med mia & Stina? Och utöver det: VILA och se över BB-väskan o se vad jag inte lagt i. Den är full...borde ha en annan typ av väska känner jag men äger ingen. På onsdag är det dags för 2,5 års kontroll! Om vi inte föder barn vill säga! Ni vet, "om inte" ...det kommer låta så ett tag framöver. Har på känn att det blir övertid på denna bebbe nu. 😱










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback