Oroligt

Har just sovit en väl behövd powernap. Utanför sovrumsfönstret står en man på stege och försöker slå sig in i mitt hem. 
Närå. Det står en man utanför fönstret men han håller på att bryta loss ruttna brädor inför sommarens målning och uppfräschning av huset. Det låter förjävligt. Är glad att jag hann sova en stund medan de var på lunch. 

Jag anar någon slags utvecklingsfas hos min lilla dotter, alternativt att hon känner att något är på gång i och med lillasysters födelse för jag tycker inte riktigt hon är sig själv. Sover oroligt och nu har hon bestämt sig för att hon inte vill äta. Hon har ju aldrig varit matvrak men ätit har hon ju gjort iaf. Googlade  lite på 2,5 års åldern o det stod lite om att det händer en del så sömnen kan bli orolig och många barn har behov av att sova i föräldrarnas säng igen. Junie sover ju här titt som tätt men hon sover också en hel del i sin säng nätter igenom men nu verkar det som hon finner mer lugn i vår säng o det är för mig en självklarhet att hon får sova hos oss om hon behöver det. Det jobbiga är att mamman i huset sover så jäkla kasst då. I går vaknade hon redan efter 21 nångång och hade drömt om mig sa hon och var ledsen - det kändes ju inge vidare?! Sen sov hon oroligt fast hon sov inne hos oss resten av natten. Så idag verkade hon trött och lite samlad, och att hon knappt vill ha välling eller något annat gör ju inte saken bättre. Blir nog jättekul att gå på 2,5 års kontroll imorrn! 

Igår hade vi iallafall en playdate med Mia & Stina på eftermiddagen, de kom hit och efter lite frukt gick vi till lekparken. Var ute nästan två timmar så jag trodde Junie skulle sova som en klubbad säl men ja ...nä. Det är mysigt att ses iaf och nästa gång vi ses har väl iaf en av oss klämt ut en bebis! Jag står först på tur men det där vet man ju aldrig hur det blir! 

Nä fy Fabian va trött jag är. Vill gå ner o ta en kaffe men jag får inte ner vår trasiga skitpersienn i vardagsrummet o har ingen lust att ha två karlar stirrandes på mig...Oh well vad är en bal på slottet?!


Sötfisar!

Kommentarer
Postat av: Mia L

Ja sötfisar är exakt vad de är! Egoistiskt tänkt så hoppas jag att jag föder först (om du inte föder imorgon eller så). Så jävla trött på det här nu!!!

2014-03-25 @ 20:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback