Stundande helg

Fredagen är kommen och jag ligger och vilar innan det är dags att hämta mitt hjärtas dam från Föris och åka upp till Djurgården för en playdate med Mia & Stina! Spenderade tidig förmiddag på jobbet med fika o glass, sen åkte jag hem och la mig raklång på soffan och började kolla på ett sprillans nytt avsnitt av Vampire diaries, såsom jag gör varje fredag. Men efter en stund slog det mig att jag borde passa på att handla. Wille jobbar kväll, vad ska Junie o jag äta och är det inte skönt om allt sånt är klart innan klockan blir "för mycket" och man tappat all ork? När man är sjukskriven känns allt utanför hemmet lite tabu för min del. Jag vet att jag inte har husarrest på något vis men ändå. Jag ska vara hemma och vila. Vilket jag gör 90% av tiden, so it's all good! Men jag är drottningen av dåligt samvete. Dåligt samvete för vad egentligen kan man fråga sig? För att min dotter är ett par timmar på Föris, som hon älskar? Hade hon gråtit o inte velat gå dit alls, hade det varit en annan femma för då hade hon nog fått vara hemma med mig men då förlorar jag syftet med min sjukskrivning. Så jag behöver inte ha dåligt samvete jag vet. Men ändå. Ska bli intressant o se om Junie kommer fortsätta älska Föris när hon förstår att mamma och lillasyster drar runt hemma. Skulle det vända helt får hon komma hem helt enkelt!

Nu är vi inne i vecka 37, och ja det ska bli spännande och se hur länge hon tänker dröja. Utanför fönstret blåser det storm, småregnar och är allmänt grått. Jag hoppas att våren hinner hit innan hon tittar ut. Redan imorgon ser vädret ljusare ut så vem vet! Skiner solen får vi nog leka ute hela förmiddagen, kanske grilla korv i skogen? Junie skulle nog älska det!


Junie och "mamma Björn" tittar på Bilar😚

Ha en skön fredag!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken fin mage du har=)
Det här med dåligt samvete.. det kommer nog att förfölja en hela livet=)

2014-03-08 @ 17:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback