Ups and Downs

Det går verkligen upp o ner i energidepåerna här på Åkervägen. Idag är en sån dag då jag mest känner mig mer död än levande. Mycket på grund av dålig sömn som vanligt. Jag fick hämta in en liten Junie runt 1 snåret inatt och upptäckte i samma veva att jag var precis sjösvett! Det var som om nån hade hällt vatten över min överkropp...😝 Det är för varmt om nätterna så i natt måste jag nog byta tillbaka till mitt sommartäcke, det här med dun är inte min grej det bara ser lyxigt ut men är alldeles för tjockt. Väl på Föris idag möts vi i dörren av "nyheten" att magsjukan har börjat härja, eller ett barn hade kräkts en gång hemma. Det var ett likadant fall förra veckan o veckan innan det var det väl Junie som var den skyldiga. Jag har bett att dom helst ska ringa om det bryter ut en epidemi men eftersom vi redan var där o barnet i fråga hade varit där igår så är väl de andra redan smittade om de nu ska bli det. Så Junie fick gå ändå! Vi får väl se om det straffar sig. Igår började jag packa BB väskan, alltid skönt att veta att det är påbörjat iaf! Sen har jag skrivit en lapp på vad som INTE är packat än o satt på kylen så wille kan ta för sig av den ifall jag av nån anledning inte är kapabel till att packa när det väl är dags!? Tvättar o småplockar lite varje dag för att göra nåt och för att jag inte bara ska ligga på soffan o bli tjock(-are). Imorgon ska jag baka, det blir ett recept på Brownies som min kära mor bjöd på för nån helg sedan, supersmaskiga verkligen! På fredag ska jag gå till jobbet och bjuda personal på fika o barn på glass och säga "hejdå", nu kommer jag inte tillbaka dit som personal något mer. Men som förälder kommer jag spöka i korridorerna ett par år till!;) På fredag eftermiddag ska det bli roligt att få leka med mia o Stina igen. Den här veckan är lite seg faktiskt, vill gärna göra nåt med Junie när jag hämtat henne men fantasin tryter och energin likaså. Igår var vi iaf ute en timme och kikade på grävskopor och kastade sten i vattenpölar, nog så roligt! Wille jobbar kväll på fredag men sen hoppas jag på en helg där vi kan göra något skoj, speciellt för lillfisen. Gäller att passa på nu känner jag innan vår tillvaro snurras till lite ett tag! 

❤❤❤❤❤❤

Kommentarer
Postat av: Mia L

Vi ser verkligen fram emot morgondagens besök!!!!

2014-03-06 @ 16:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback