Våga vägra vitt?

Vet ni, jag är så dötrött på all vit inredning. Jag tycker det är fint ljust och fräscht: hos alla andra. Men hos oss känns det bara dött och trist. Vårt vardagsrum behöver verkligen ett lyft! In med bokhyllor och nån härlig tapet, gärna en fåtölj och nytt matbord och stolar. Ja en hel makeover som ni hör. Men så var det det här med att prioritera, vad vill vi ha gjort just nu? Lägga trädäck på framsidan? Göra klart den där förbannade trappan inne som aldrig blivit färdig? Fixa vardagsrummet eller kanske nåt annat spännande?! Vi får la se vad som sker. 

Idag är det söndag, det ösregnar och är mer höst än vår. Vi har lämnat den lilla damen till mormor o morfar ett par timmar för att rå om vår stora lilla dam ett tag. Vi åt lunch i lugn och ro och sen kröp vi ner allihop i sängen och såg en stund på Turbo, ni vet den nya animerade filmen om en snigel..? Nu sover Junie gott och wille är ute och monterar ihop en liten specialstudsmatta vi köpte igår. Junie har velat haft en såå länge men eftersom vi bor i radhus har vi inte plats för en vanlig stor, men hittade ett bra alternativ på toys r us, nu återstår det bara o se Olmedo duger i längden åt fröken bestämd! Den är rätt hård än sålänge så studset kanske inte blir nåt vidare förrän man "hoppat in den". Får visa bild när den är klar! Jag skulle sova med hade jag tänkt men det går ju aldrig på beställning. När vi var i Kstad igår passade vi såklart på att fika på Artisan och det var försvinnande gott så det blev aldrig nån bild....Och apropå fika så ska jag väcka Junie nu och gå till "Maski" och köpa lite söndagsfika till oss alla och gå in till mormorn och morfarn. Kommande vecka består av dejt med Mia och barn, BVC besök, sen är wille borta tis-ons och första prövningen att sova själv med två barn kommer antagligen ge mig magsår då jag är otroligt lättstressad just nu känner jag....sen får vi se om det blir kosläpp till helgen kanske?! Hejsvejs sålänge.

Sötpruttar:)


Morfar a.k.a min personliga assistent följde med oss till lekparken i fredags, det hände mycket kul på vägen!

Vida sov på morfar typ 3h, har nog inte hänt förut då hon mest sover korta stunder...morfarn var något stel efteråt!









Kommentarer
Postat av: Sara

Åh så söta dom är och vad roligt det är med uppdatering från bebisbubblan😊

2014-05-11 @ 16:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback