Vad är det för datum idag?

Dagarna bara springer förbi oavsett om man bara drar runt hemma eller är iväg på "aktiviteter". Blogglusten finns tyvärr inte alls men jag får lite dåligt samvete över att Junie har en hel drös om att läsa om sig själv som liten medan Vida knappt har nåt - just för att mamman tappat lite intresse. Så emellanåt måste jag ju fylla på lite! Vida är nu fem och en halv månad, en tjej med stark vilja och ett nästan jämt glatt humör. Matglad och älskar sin gröt! Jag ser fram emot när vi börjar med välling - med hopp om att hon sover mer stabilt. Jag hade samma hopp om Junie minns jag men vällingen gjorde ingen skillnad för henne så jag kanske borde sänka mina förväntningar lite....Hon sover oroligt den lilla damen! 

I skrivande stund ligger vi alla tre tjejer i Junies nya säng (känner ni familjen Taikon som alltid håller på att typ byter rum eller sängar eller annat kul?!) de små sover, Junie är sjuk med feber och halsont - en till härlig dagisbacill! Vi bestämde att hennes Juniorsäng var ett dåligt köp då ingen av oss vuxna får plats vid nattning osv, samt att nu när hon t.ex är sjuk känns det skönt att en av oss kan ligga inne hos henne. Slipper vi störa de andra! Vi köpte sängen på blocket men den är ursprungligen från Jysk, 120cm så hennes rum krympte en del så jag måste omorganisera lite....utlåtandet från Junie när hon såg sängen var: wow vilken stor säng du köpt mamma! Japp✌️


Igår var jag o Emelie iväg och testade Fight Fit: och fy fan det var det värsta jag utsatt mig för på länge bortsett från förlossningen typ. Så idag mina vänner är det allvarligt talat knappt att jag kan röra mig. På riktigt. Att då ha 8 kg Vida att kånka på och en sjuk 16 kilos...ja ni kan ju tänka er själva. 

Veckan som kommer är väl rätt oplanerad med tanke på sjuklingen. Idag är det ju egentligen gympa för henne men icke. På onsdag har Vida babyrytmik men det får nog ställas in denna vecka om Junie är fortsatt dålig. På söndag - om alla är friska - åker jag och wille till Ullared över dagen för att inhandla allt från höst/vinterkläder till födelsedagspresenter/julklappar! Blir mysigt med roadtrip på tu man hand. Nu vaknade minstingen! Hejsveja

Kommentarer
Postat av: Sara

Roligt med uppdatering:) jag har samma intensitet i min blogg känns det som men det är så himla kul att kunna gå tillbaka o läsa vad man haft för sig så jag hoppas att jag ska bli bättre. Typiskt med förkylning:( hoppas hon snart är pigg och kry igen och att ingen annan av er blir smittad!

2014-09-30 @ 22:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback